2016/10/28

JAK MIEC CZAS KIEDY GO NIE MA?



Zmora, zwłaszcza podczas roku szkolnego, kiedy natłok obowiązków jest tak duży, że w końcu nie wiemy od czego zacząć. Jak zaoszczędzić czas, aby mieć też chwilę dla siebie i swojego hobby? Postaram się dziś odpowiedzieć na to pytanie, jako wielka zwolenniczka organizacji i tego typu rzeczy, mimo, że nie zawsze stosuje się do przyjętych zasad, uważam, że naprawdę jest to bardzo przydatne, szczególnie dla osób, które uważają, że owego czasu nie mają. 

1. Zaplanuj dzień. 
Możesz to zrobić rano i równie dobrze wieczorem, dzień przed, albo w weekend - planując cały tydzień. Ja zwykle wybieram ostatnią opcję, chociaż powiem Wam, że to wszystko zależy od tygodnia i rzeczy, które muszę w nim załatwić. Rozplanowanie wszystkiego na kartce jest o tyle fajne, że nagle wszystko staje się bardziej przejrzyste, przez co mogę pozwolić sobie na zrobienie czegoś więcej w ciągu dnia, zaliczając do tego ewentualne poślizgi w czasie, które z nieuniknionych przyczyn, czasem się zdarzają. 

2. Poświęć okienko na pracę domową. 
Niestety nie każdy ma przerwy między lekcjami, ale zawsze na luźniejszej godzinie, staram się odrabiać zadane lekcje, tak aby zaoszczędzić sobie tę godzinkę w domu, poświęcając ją później na odpoczynek, czy zrobienie sobie czegoś dobrego do jedzenia. O wiele lepiej wraca mi się ze szkoły, z myślą, że nie muszę już odrabiać pracy domowej!:) 

3. Bądź gotowa na rano już wieczorem. 
Spakowanie torby, przyszykowanie ubrania na następny dzień i choćby przygotowanie conajmniej jednego posiłku dzień przed to nawet dodatkowe 30 min. rano. Nie muszę stresować się o to, co dzisiaj mam w planie, albo gdzie podziała się moja druga skarpetka. I przede wszystkim, jest to kolejny punkt dobrej organizacji! 

4. Dobrze rozpoczęty poranek to połowa sukcesu, poważnie. I mówię tutaj już typowo z mojego doświadczenia, a tym bardziej na przykładzie ostatnich kilku dni, które były dosyć niezorganizowane, głównie ze względu złego poranku. 

Wiadomo, że najlepiej jest spać przynajmniej 8 godzin, ale to oczywiste, że nie w każdym przypadku jest to możliwe. Skoro mowa tu o oszczędzaniu czasu, ciężko jest wymagać od siebie 8h snu. Sen jest bardzo ważny, o czym też się przekonałam. Wpływa przede wszystkim na poziom naszej energii, samopoczucia, a nawet wyglądu cery! Twarz kompletnie inaczej wygląda, kiedy jest wyspana. :) Morał tego jest taki, że kluczem do zaoszczędzenia czasu jest organizacja, bez której tak naprawdę ciężko cokolwiek zrobić.

W moim przypadku nie jest idealnie, ale pracuję nad tym i polecam każdemu, kto chce podziałać nad sobą i swoją codziennością, wcisnąć w swój grafik zainteresowania. Każdy z nas ma tyle samo czasu i nie trudno jest go rozplanować, wystarczy tylko chcieć! :) 

Może macie jakieś swoje sposoby na zaoszczędzenie czasu? Piszcie w komentarzach!:)


23 komentarze:

  1. Zgadzam się z Twoimi poradami i sama takie stosuję :) Dobra organizacja to też podstawa do radośniejszego życia, w którym jest miejsce na pasje!
    Mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przede wszystkim trzeba planować wszystko wcześniej i nie odkładać wszystkiego na ostatnią chwilę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zdjęcia jak zawsze rewelacyjne <3

    www.casperfashion.com zapraszam do komentowania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobre rady ;)
    To samo przydaje się w pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. zdjęcia chyba długo czekały na swoją kolej :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Drugie zdjęcie wygrywa! Czym robisz zdjęcia? :)

    WWW.ITSVIVIDNES.BLOGSPOT.COM💕

    OdpowiedzUsuń
  7. Super post! :)
    http://aagnesblog.blogspot.com/2016/10/the-closest-person.html

    OdpowiedzUsuń
  8. piękny blog,aż dziwne że nie zajrzałam tu wcześniej :) masz wyjątkową urodę!

    OdpowiedzUsuń
  9. Stosuję kilka rad z twojego posta i podpisuję się pod tym co napisałaś.
    A propo dobrze rozpoczętego dnia-często zakładam rano słuchawki i słucham muzyki podczas robienia makijażu lub innych porannych zajęć. Wtedy od razu mam lepszy nastrój i wstawanie z łóżka po 5:00 nie jest już tak przerażające :)

    blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna stylizacja!

    Karolina
    http://karolinaprzybyl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo fajna stylóweczka, bandana na szyi robi robotę
    www.adrianaemfashion.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja zawsze staram się wszystko na dany dzień szykować wieczorem, żeby potem nie szykować się w stresie i pośpiechu.
    Świetny post, a zdjęcia jak zwykle boskie <3
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny post, śliczna stylizacja! :)
    http://rikaa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Sama mam wielki problem z organizacją, jednak od tego roku szkolnego zauważyłam u siebie poprawę, która w porównaniu do poprzednich lat jest ogromna, lecz do ideału organizacyjnego jeszcze wiele mi brakuje. Choć wszystko jest jeszcze na dobrej drodze. Tak jak i ty podkreślam słowo "planowanie" które jest fundamentem dobrej organizacji!

    W wolnej chwili serdecznie zapraszam do mnie ❤
    modaiurodawedlugjulii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Mi się wydaję, że ja z natury jestem zorganizowana dosyć dobrze, bo wszystko, co mam zrobić układam sobie w głowie tak naturalnie :D A sen to u mnie podstawa!

    minimalistyczny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Z tego co słyszałem na twoich snapach, że przez szkołę brakuje czasu na odpoczynek i nasze hobby, to właśnie mój problem wygląda identycznie. Wszystkie rady bardzo przydatne. Polecam właśnie te wszystkie dni wolne od szkoły i najlepiej lekcje odrabiać w piątek. Zgadzam się z tobą, że sen jest bardzo ważny, sam staram się spać minimum 8 godzin. :)
    mikolajkulicki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetne zdjęcia i super post :)
    https://aagnesblog.blogspot.com/2016/10/citations-coco-chanel.html

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetne zdjęcia! Ja też często planuje sobie co mam zrobić w ciągu dnia, ale nie zawsze mi to wychodzi. Jestem czasami naprawdę leniwa i potrafię cały dzień przeleżeć w łóżku. polishhotties.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetnie dopasowany ootd, robi na mnie jakieś takie fajne wrażenie ;)

    http://daruciaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Super filmik! Myślę, że najlepszym sposobem jest wysypianie się i planowanie, tak żeby kolejnego dnia mieć dużo energii na wszystkie swoje plany :D

    amelia-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń